App Diversiteit Loont!

Op zoek naar die ene geschikte collega wil je het kaf van het koren kunnen scheiden. Al dan niet bewust kun je daarbij eisen meenemen die bijvoorbeeld tot leeftijdsdiscriminatie kunnen leiden. De app Diversiteit Loont! is een challenge waarin de kennis op het gebied van discriminatie wordt getoetst.

In vacatures komt het nog regelmatig voor: in 2017 verschenen er 40.000 tot 60.000 online vacatures die kunnen leiden tot leeftijdsdiscriminatie, bijvoorbeeld doordat wordt gevraagd naar een starter. Het 'College voor rechten voor de Mens' heeft een lijst samengesteld met DO's & DONT's die ervoor zorgen dat je als werkgever niet bij voorbaat mensen op grond van hun leeftijd afwijst. Belangrijk is om alleen eigenschappen, vaardigheden en kennis te vragen die voor de functie relevant zijn.

Gratis app Diversiteit Loont!


De app Diversiteit Loont! van DOORZAAM is speciaal voor vaste medewerkers van uitzendbureaus die zich in directe zin bezig houden met bemiddeling. Deze app toetst de kennis op het gebied van discriminatie en draagt bij aan het selecteren zonder vooroordelen. In de app worden korte vragen gesteld aan de hand van filmpjes en opdrachten in de vorm van een challenge. De deelnemer bepaalt zelf het moment waarop de vraag beantwoord wordt. De vragen komen vier keer per week gedurende twee maanden. De Diversiteit Loont! Challenge zit in de app van Continuous Learning.

Meedoen

De Diversiteit Loont! challenge kan gestart worden per organisatie of individueel. Voor een organisatie wordt in overleg met DOORZAAM een starttijd en aantal deelnemers bepaald. Ook als losse deelnemer kun je meedoen. De startdatum is dan binnen een week na aanmelding. Is je interesse gewekt? Neem dan contact op met DOORZAAM via info@doorzaam.nl met als onderwerp: deelname Diversiteit Loont! Challenge.

Meest gestelde vragen

Hoe is de Diversiteit Loont! Challenge opgezet?

Elke gebruiker krijgt 4 keer per week een challenge (casus of vraag) aangeboden. Alleen op woensdag (en in het weekend) worden er geen pushnotificaties verstuurd. De challenge bestaat uit 35 leerprikkels. Het gehele traject duurt twee maanden.

Doe je mee met de gehele organisatie?

Als organisatie kun je zelf bepalen wie er mee doen. Je kunt er dus voor kiezen om alleen de medewerkers in te schrijven die bemiddelen. Na de startdatum, worden vragen vanuit het systeem gepusht. Als een deelnemer bijvoorbeeld 2 weken na de startdatum pas “inlogt”, staan er 8 vragen klaar.

Doe je als individu mee of met enkele collega's?

Allebei is mogelijk. Het voordeel van deelname met collega’s is dat het een goede aanleiding kan zijn om bepaalde zaken te bespreken. Wellicht zijn er zelfs veranderingen mogelijk om discriminatie tegen te gaan.

Moet ik binnen die 6 weken klaar zijn?

Het liefste wel, maar we zullen het account nog enige tijd na die 6 weken beschikbaar houden.

Kan ik tussentijds ook nieuwe gebruikers aanmelden?

Ja, op elk gewenst moment is dat mogelijk.

Kan ik als bedrijf mijn eigen omgeving inrichten voor de challenge?

Ja, dat kan op twee manieren: 1: als apart traject waarbij je de welkomstmail met je eigen informatie naar de gebruikers kunt sturen en iedereen op hetzelfde moment de vragen gepusht krijgt. 2: als aparte organisatie waarbij je de hele omgeving op maat gemaakt kan inrichten (hier zijn wel kosten aan verbonden).

Ik heb een vraag over een vraag in de challenge!

Als je bij geschiedenis/archief de betreffende vraag opzoek kun je via de knop berichten je vraag of opmerking plaatsen. Antwoord of reactie volgt zo spoedig mogelijk via een pushnotificatie in de berichten knop op je dashboard.

Kan ik ook zelf vragen bedenken of aanmaken?

Ja dat kan altijd. Graag in overleg met DOORZAAM, contactpersoon: Chantal Huinder.

Wat zijn de kosten voor het gebruik van de Challenge?

Aan de Diversiteit Loont! challenge zijn geen kosten verbonden. Wil je de app inzetten voor andere doeleinden of leertrajecten? Neem dan contact op met Aad Lievaart van de Continuous Learning app.

Wat gebeurt er met de persoonsgegevens zoals e-mailadressen?

Deze worden 3 maanden na het afronden van de challenge permanent uit het systeem verwijderd. Tenzij door de betreffende organisatie anders aangegeven.

Technische vragen

Wat is de hyperlink voor mobiele apparaten (telefoon of tablet) naar de playstores voor de Continuous Learning app?

www.continuouslearning.nu/download

Wat is de hyperlink voor laptop of computers naar de Continuous Learning app?

www.continuouslearning.nu/mobile

Kan ik de app ook opzoeken/downloaden in de playstores?

Ja, voer “continuouslearning” in het zoekveld in en klik op dit symbool met daaronder de tekst: Add-App BV

Wat is het logo met daaronder de tekst: label305?

Dat is de eerste versie van de continuous learning app. Deze is nog steeds beschikbaar, omdat een groot aantal bedrijven daar nog steeds gebruik van maakt. Deze is NIET bereikbaar voor de Diversiteit Loont! challenge.

Ik ontvang een foutmelding (404).

Neem contact op met Aad Lievaart van de continuous learning app (aad@continuouslearning.nl).

De app herkent mijn inloggegevens niet! En nu?

Neem contact op met Aad Lievaart van de continuous learning app (aad@continuouslearning.nl).

Ik wil graag mijn wachtwoord veranderen. Kan dat?

Jazeker. Via de knop instellingen op je dashboard kun je het wachtwoord veranderen.

Ik ontvang geen signaal/melding dat er een nieuwe vraag voor me klaar staat in de app.

De Continuous Learning app werkt met pushnotificaties. Waarschijnlijk heb je geen toestemming gegeven om deze te versturen. Als je de app download, vraagt het systeem toestemming om deze aan te zetten. Je kunt de pushnotificaties ook apart aan (of uit) zetten. Zie ook de vraag hieronder over hoe je dat doet.

Hoe zet je de zogenaamde pushnotificaties uit?

Voor Android: ga naar instellingen/settings. Zoek de Continuous Learning app op onder het deel telefoon>apps>alle applicaties en klik op het icoontje van de app. Onder meldingen zie je of de pushnotificaties aan of uit staan. Voor iOS (Apple): ga naar instellingen > settings. Als je naar beneden scrolt kom je het icoontje van de Continuous Learning app tegen en als je daar op klikt kun je de instellingen van deze app bewerken (notificaties aan of uitzetten).

Ik ontvang geen signaal/melding dat er een nieuwe vraag voor me klaar staat in de app!

Mocht je de app op je computer of laptop geïnstalleerd hebben dan ontvang je zogenaamde e-mailnotificaties, deze zijn aan of uit te zetten onder instellingen.

Wie kan ik benaderen voor vragen of problemen?

Stel de vraag eerst via info@doorzaam.nl. Als zij er niet uitkomen benaderen zij de beheerder van de Continuous Learning app.

Contactgegevens DOORZAAM:
Contactpersoon: Chantal Huinder
E-mail: info@doorzaam.nl

Contactgegevens Continuous Learning app:
Contactpersoon: Aad Lievaart
E-mail: aad@continuouslearning.nl