Spring naar hoofd-inhoud

Nieuwsbericht

Veel gestelde vragen bij het op naam zetten in de portal

Om het jullie nog makkelijker te maken, hebben we de meest gestelde vragen van afgelopen jaren voor jullie hieronder opgesomd. Let wel, dit zijn de meest gestelde vragen omtrent stap 4 en stap 5 van het aanvragen van scholingsvouchers.

Ik heb het verkeerde emailadres/ geboortedatum ingevuld. Wat moet ik doen?
Als je ingelogd bent, zie je bovenin het beeldscherm een donker blauwe balk. Daarin staat 'Deelnemers'. Als je daar op klikt, klik je vervolgens op de desbetreffende persoon en dan verschijnt er een pop-up. Wanneer je iets naar beneden scrolt in deze pop up kun je op bewerken klikken en de gegevens aanpassen.

Wat moet ik doen als mijn uitzendkracht geen email heeft ontvangen?
Kijk bij deelnemers welk emailadres is ingevuld, klopt deze? Zo ja, graag email naar info@doorzaam.nl om welke kandidaat/ kandidaten het gaat, dan sturen wij de email nogmaals. Klopt het emailadres niet, dan kun je hier het juiste email adres invoeren. Zie hierboven hoe dat moet.

Ik kan de deelnemer niet toevoegen?
Dan staat deze waarschijnlijk al in de portal onder deze BV. Ga naar scholingsvoucher aanvragen, en selecteer dan een bestaande deelnemer i.p.v. een nieuwe aan te maken.

Mijn uitzendkracht heeft per ongeluk de voucher afgekeurd. Wat kan ik doen?
Het enige wat dan mogelijk is, is om de aanvraag nogmaals in te dienen. Het systeem laat niet toe dat we de status terugdraaien na afkeuren. Dus nogmaals de aanvraag indienen als altijd.

Wat moet ik aanleveren bij de aanvraag scholingsvouchers?

Voorletters en achternaam

Geboortedatum

Geslacht

Emailadres

Hoogst genoten opleiding

Uitzendfase

Wat houdt het 'first come first serve' principe in?
De teller gaat lopen vanaf het moment dat de uitzendkrachten de mail goedkeurt! Het first come first serve principe begint daar en niet bij interesse tonen door uitzendorganisatie. Ook niet wanneer jij op naam hebt gezet en de uitzendkracht nog geen akkoord heeft gegeven.
De teller gaat echt pas lopen op het moment dat de uitzendkracht de mail goedkeurt.

Tips van onze kant
Neem je tijd en wees nauwkeurig bij het invoeren.

Neem je tijd om de gegevens correct in te voeren in de portal. Het corrigeren van typfouten kost onnodig veel tijd. Wij merken dat door het haastig aanvragen er onnodig typfouten gemaakt worden en het laten corrigeren hiervan in de systemen kost veel tijd.

Nabellen van uitzendkrachten.
Heb contact met je uitzendkracht of ze de mail hebben ontvangen en dat ze deze moeten goedkeuren. Daar valt de winst te behalen. 

Niet meer dan met 2 personen in 1 account inloggen.
Vorig jaar gingen meerdere personen op 1 account inloggen. Dat kan het systeem niet aan! Hierdoor loopt het vast. Voor iedereen. Dus maximaal met 2 personen tegelijkertijd op 1 account inloggen.

Pagina in de portal loop vast.
Wanneer dit gebeurt, gebruik dan F5. Dit ververst de pagina, dat helpt bijna altijd.

Extra tip.
De ervaring leert dat wanneer de aanvragen binnen twee dagen in de vergoedingenportal staat EN de uitzendkracht de aanvraag heeft goedgekeurd dat dan de kans het grootste is dat de voucher toegekend wordt. Let wel dat dit geen garantie is maar een tip van onze kant.