Spring naar hoofd-inhoud

Nieuwsbericht

Thuiswerken voor uitzenders

De coronamaatregelen duren nu al weken en hebben een grote impact op ons dagelijks leven. Van de een op de andere dag werk je in plaats van op kantoor vanuit huis.

De een vanaf de zolderkamer, de andere gewoon aan de keukentafel. Wij vroegen een aantal uitzenders hoe hun thuiswerkplek eruit ziet en hoe zij dit  thuiswerken ervaren.

Dit keer aan het woord: Natascha van der Laan-Meurs
manager Randstad Vakschool

Hoe ziet jouw (tijdelijke) werkplek er nu uit?
Mijn keuken is nu mijn tijdelijke werkplek geworden. Ik vind dit een heerlijke ruimte om in te werken omdat ik hier een prachtig uitzicht heb op ons pas aangelegde tuin.
Er staat een hele grote eettafel die overdag fungeert als mijn bureau en ik zorg wekelijks voor verse bloemen. Zo is het voor mij een fijne plek geworden om te werken.

Hoe houd je jouw team betrokken of word je betrokken bij het dagelijkse werk?
Ik vind het heel belangrijk om goed in contact te zijn met onze opleidingsadviseurs en mijn MT collega's. Juist in deze tijd moet je zorgen dat je met elkaar verbonden blijft.
Wij spreken elkaar bijna dagelijks online middels google hangout. Op deze manier kunnen wij goed samenwerken maar maken ook ruimte voor een stukje ontspanning met elkaar bijvoorbeeld voor de vrijdagmiddagborrel.

Wat doen jullie voor uitzendkrachten die nu zonder werk zijn gekomen door de coronacrisis?
Randstad Groep Nederland neemt zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid serieus. We voelen ons verantwoordelijk voor al onze vaste medewerkers en flexwerkers en komen op voor hun belangen, in goede en slechte tijden. We streven er dan ook naar om zoveel mogelijk flexwerkers aan het werk te houden, als dat echter niet lukt zorgen we ervoor dat het loon wordt doorbetaald. Daar maken we gebruik van de NOW voor.

Wat vind je het mooiste initiatief die je gehoord hebt/ aangegaan bent voor je uitzendkrachten?
Wij vinden het belangrijk dat wij onze flexwerkers die nu zonder werk zijn gekomen door de corona crisis naast doorbetaling van het loon ook te helpen als het gaat om het bieden van toekomstperspectief. Wij nemen persoonlijk contact op met onze flexwerkers om hiervoor het gesprek met ze te voeren maar vooral ook om te luisteren naar hetgeen waar ze tegen aanlopen. Wij hebben een aantal opleidingstrajecten samen met onze opleidingspartners corona proof gemaakt. Deze zetten wij in om onze flexwerkers te voorzien van extra bagage en een opstap te bieden naar een nieuwe duurzame baan.