Spring naar hoofd-inhoud

Nieuwsbericht

Candidate experience 3.0: hoe werkt dat bij uitzendkrachten?

“Het imago van werken via een uitzendbureau is onder sollicitanten slecht. En dat kost omzet”, stelt Aaltje Vincent.

Sterker nog: hier nu iets aan doen is ‘de enige manier om de branche voor een failliet te behoeden’, denkt Adriana Stel. Beide dames zijn keynote sprekers op het FleXevent 10 juni a.s.

Op het Flexevent op 10 juni spreekt Vincent over de candidate experience 3.0 en hoe het contact tussen kandidaat en uitzendbureau kan verbeteren. “Vaak moeten ze ellenlange formulieren invullen op de site, hun cv uploaden enzovoort. Dat maakt het niet laagdrempelig om in contact te komen met goede potentiële krachten.”

“Uitzenden is mensenwerk, zeggen we bij DOORZAAM. Maar er is nauwelijks ruimte voor die mens. Dat komt ook door de digitalisering. Natuurlijk ben je verplicht om efficiënter te werken, dus daar moet je in mee. Maar daarmee onderscheid je je niet. Dat doe je wel met goed werkgeverschap en duurzame inzetbaarheid van de uitzendkracht.” Volgens een integrale benadering, zegt Stel. “Want je kunt een uitzendkracht wel willen opleiden, maar als een uitzendkracht financiële problemen heeft, wil hij helemaal geen opleiding. Dan heb je daar eerst iets aan te doen als uitzendondernemer. Gewoon, volgens de piramide van Maslow. Om uiteindelijk de beste uitzendkracht te kunnen leveren.” aldus Adriana Stel. 

BRON maart-editie van Flexmarkt.