Zelf vind ik het Ontwikkelbudget namelijk ons mooiste traject. Door de coachingsgesprekken is er oprechte aandacht voor de uitzendkracht en kan er met het riante budget van 2500 euro echt een interventie worden ingezet die een blijvend effect heeft op de inzetbaarheid van de uitzendkracht. En dit alles zonder dat het de uitzendorganisatie veel werk kost.
De toppers
Wie wil dit nou niet? Toch is de praktijk wat weerbarstiger dan gedacht. De aanmeldingen voor het Ontwikkelbudget gaan niet helemaal vanzelf. Door gesprekken met intercedenten het afgelopen 1,5 jaar valt mij het volgende op; vaak denken intercedenten bij dit soort trajecten aan hun toppers, de mensen die ze het gunnen. Dat is jammer want de “toppers” redden het vaak wel. Die worden ook bij hun opdrachtgever vaak als eerste gezien en overgenomen. Of er wordt gedacht aan iemand met hele zware problematiek. Een hele mooie gedachte en dat verdient ook zeker de aandacht en vaak kunnen we diegene met dit traject al een eindje op weg helpen.
Aan de slag met je werkend bestand
Maar de groep die vaak vergeten wordt is de middenmoot. Dat klinkt misschien wat oneerbiedig of saai maar zo bedoel ik het zeker niet! Met deze groep kun je het meeste bereiken! Want die groep is het grootst. De groep die je niet hoort of ziet. Die je misschien soms vergeet. Doe daar wat mee. Benut de mogelijk vergeten middenmoot en kijk eens wat dat doet met je werkend bestand! In plaats van een paar toppers af en toe heb je er nu heel veel, altijd. En dat werkt lekker!
Wil je nog wat hulp bij de werving van de kandidaten voor het Ontwikkelbudget? Check dan echt ook onze site. We hebben daar flyers, animatiefilmpjes staan om jou te helpen jouw mensen te enthousiasmeren. Ook staan daar een paar voorbeelden van kandidaten die het traject eerder gevolgd hebben.
Kortom, wat ons betreft alles aanwezig om aan de slag te gaan met de wellicht vergeten middenmoot. Zien we jouw aanmelding(en) snel?