Spring naar hoofd-inhoud

Nieuwsbericht

It Fryske famke nei de Rânestêd

Blog Christina de Wagt
Alweer 4 jaar geleden pakte ik mijn boeltje op uit Friesland en verhuisde voor de liefde naar de Randstad. Wie had dat ooit gedacht?

Ik in ieder geval niet. Ik kwam uit een nogal roerige periode en moest de basis weer op orde zien te krijgen. Via een vriendin kwam ik bij Doorzaam terecht en ik startte hier als Officemanager. Ik wist niets van de uitzendbranche, want ik werkte hiervoor in de reiswereld, watersportrecreatie, was docent op een ROC en had een sportwinkel.
 

Even een tijdje achter de schermen paste mij wel, op deze manier kon ik de tijd nemen om te wennen aan mijn nieuwe leventje. En ik kon veel van mijn collega’s leren over deze voor mij nieuwe wereld.

Ik mocht al snel aansluiten bij een bestuursvergadering om zo meer een beeld te krijgen en wilde alle termen die voor mij onbekend waren opschrijven. Nou, daar kon ik snel mee stoppen want dat waren toch wel echt te veel termen. Werk aan de winkel dus!

Na drie jaar begon het weer te kriebelen en wilde ik graag weer meer in contact komen met mensen. “Meer de boer op” dat was mijn wens. En dan het liefst binnen Doorzaam!
 

Gelukkig kreeg ik deze kans en mocht ik een half jaar geleden starten als Accountmanager. Relaties met bestaande en nieuwe uitzendorganisaties versterken door hen mee te nemen in onze visie dat iedere uitzendkracht vitaal, veilig, vaardig en met plezier zijn/haar werk kan doen en kan blijven doen. Door letterlijk “de boer op te gaan” mensen te enthousiasmeren en mee te nemen in ons verhaal.

Ik zat al snel in de auto en was al onderweg naar (natuurlijk) Friesland om daar een organisatie te bezoeken waar we al langer mee samen werken. De bezoekjes en contacten werpen zijn vruchten af. We zien dat de partijen die meer persoonlijke aandacht krijgen ook meer regelingen bij ons afnemen. En dat is goed voor de uitzendorganisatie én voor de uitzendkracht. Hoe mooi is dat?!

 

Naast mijn vaardigheden die ik als Officemanager gebruikte, moest ik gaan werken aan nieuwe vaardigheden zoals het signaleren van behoeften, het bieden van ondersteuning, het tijdig informeren over producten of diensten, kijken waar kansen liggen en hoe ze benut kunnen worden en het geven van presentaties en kennissessies.

Daarnaast mag ik ook veel organiseren voor de uitzenders én voor de uitzendkracht. Organiseren, wat doe ik dat toch graag. Ik ga dan namelijk meteen in de actie:

  • Geschikte locatie vinden
  • Welke sprekers nodigen we uit
  • Wanneer sturen we de uitnodiging
  • Oh ja, lekkere koffie en goede lunch is net zo belangrijk.

Maar eerst moet er gebrainstormd worden en gelukkig kan ik dit samen met mijn collega’s Jessica en Lysette doen.

Want we organiseren steeds meer. Webinars, leerlijnen, dagtrainingen en sinds vorig jaar  ook themadagen. We hebben gemerkt dat hier behoefte aan is en dat de diensten die op deze dagen aan bod komen ook meer gaan leven bij de deelnemers.

 

De themadagen Vitaliteit en Veiligheid waren een groot succes, vandaar dat de volgende themadag alweer gepland staat. Op donderdag 21 maart staat de “Vaardigheidsdag” op de planning.

Tijdens de Vaardigheidsdag komen het Ontwikkel-, het Kansberoep- en het Nederlands Taalbudget aan de orde en worden jullie geïnspireerd  door mooie verhalen uit het werkveld.

Maar jullie gaan ook zelf aan de bak met jullie eigen vaardigheden. Aan het einde van de dag gaan jullie met een plan weer naar huis om echt het verschil voor jullie uitzendkracht te kunnen gaan maken.
 

Meld jij je ook aan voor de themadag en zien we jou bij Fort de batterijen in Nieuwegein?
 

PS: Ik ga trouwens nog heel graag in de weekenden terug naar Friesland, maar ik rijd niet meer, zoals 4 jaar geleden., met gierende banden terug op vrijdagmiddag