Spring naar hoofd-inhoud

Protocol voor eigen medewerkers binnen de uitzendbranche

Met ingang van vandaag ligt er naast het protocol voor uitzendkrachten ook een protocol voor medewerkers die binnen de uitzendbranche onder meer op vestigingen en hoofdkantoren werken, niet zijnde uitzendkrachten.

Het protocol biedt duidelijkheid aan uitzendorganisaties over veilig werken in de anderhalve-meter-economie.

Vakbonden en Werkgevers
Het protocol is in overleg met FNV, CNV, de Unie, LBV, ABU en NBBU tot stand gekomen. In het protocol is uiteraard rekening gehouden met de RIVM-richtlijnen en de versoepelingen in het overheidsbeleid met ingang van 1 juli 2020 meegenomen. Het protocol is beoogd als handvat voor de veilige uitvoering van werkzaamheden. Vanuit de praktijk kan er aanleiding zijn om door partijen beredeneerd af te wijken als de situatie daarom vraagt.

Voorlichting
Het hele protocol voor eigen medewerkers binnen de uitzendbranche vindt u op deze pagina.

DOORZAAM heeft een Helpdesk CoronamaatregelenUitzendbranche ingericht. Dit is een centraal loket voor vragen, informatie en om overtredingen van de regels van veilig samen doorwerken te melden, met een speciaal mailadres helpdesk@doorzaam.nl.

Een overzicht van al onze persberichten vindt u hier.