Spring naar hoofd-inhoud

Nieuwsbericht

Uitzendkracht aan het woord: Tjitske van der Bij

Dit jaar deden al ruim 2000 uitzendkrachten mee aan het traject Alles-in-1. Tijd om een aantal uitzendkrachten aan het woord te laten wat het voor hen betekent om aan dit traject deel te nemen en wat het ze gebracht heeft.

 

Dit keer aan het woord: Tjitske van der Bij, 35 jaar
Servicemederwerk bank

Tjitske werkt op dit moment op de serviceafdeling voor nabestaanden van de ING. Na vier jaar daar werkzaam te zijn geweest, loopt haar contract per mei af.

Haar werkplek is als bij zovelen tegenwoordig; de keukentafel. Ze heeft alles wat ze nodig heeft om haar werk goed te kunnen doen. Haar kat zorgt voor de nodige afwisseling. Het werk dat Tjitske  doet, is privacy gevoelig, maar ook dat is vanuit de werkgever goed geregeld.

Tjitske begint ’s-ochtends om 07.00 uur, zodat ze ook weer vroeg klaar is met haar werkdag. Het tijdstip waarop ze werkt, maakt niet veel uit, zolang ze beschikbaar is op het moment als ze call-dienst heeft.

Haar werkzaamheden bestaan uit het behandelen van inkomende post, administratieve handelingen die komen bij het overlijden van een rekeninghouder. Het komt wel eens voor dat Tjitske advies kan geven aan nabestaanden. Ze vindt het fijn om mensen zorg uit handen te nemen, dat geeft voldoening. Vooral oudere mensen hebben vaak behoefte aan een praatje en ondanks dat Tjitske vroeger “telefoon vrees” had, gaat haar dat nu gemakkelijk af.

Omdat ze per mei een nieuwe uitdaging moet vinden, is Tjitske verder aan het kijken dan alleen gelijksoortige functies. Ze heeft de opleiding dierenarts afgerond alleen tot op heden geen baan in kunnen vinden. Omscholen is gewenst.

Tjitske had al eens een artikel gelezen over subsidies vanuit de overheid en raakte daarover in gesprek met haar contactpersoon bij haar uitzendorganisatie. Die attendeerde haar op het Alles-in-1 traject. Na twee gesprekken met haar coach is ze erachter gekomen dat ze graag medisch secretaresse wil worden. Ook gaat ze een 1 daagse training klant- en service gericht telefoneren volgen. De gekozen interventies zijn een verbreding van Tjitskes profiel. Hiermee blijft ze in de hoek waar ze affiniteit mee heeft (natuur, biologie en anatomie). Naast deze affiniteit gaan de servicegerichte en ondersteunende werkzaamheden haar ook goed af.

Na het afronden van deze interventie sluit Tjitske’s profiel beter aan op dergelijke rollen. Ze heeft dan niet alleen relevante werkervaring, maar ook een gedegen bijpassende opleiding.
Ze verstevigt hiermee de competenties die ze al op zak heeft en breidt deze uit met gerichte kennis over het vak van medisch secretaresse.

We wensen Tjiske heel veel leer- en werkplezier!

Lees hier het interview met Joost Keijzers.

Lees hier het interview met Jeffery van Sark.

Lees hier het interview met Roger Kempers.

Lees hier het interview met Ilona Leiker.

Lees hier het interview met Wictoria Kuder.