Spring naar hoofd-inhoud

Nieuwsbericht

Hoe het persoonlijke gesprek je onvergetelijk maakt

Column Femke Kooijman
Onlangs gaf ik een presentatie aan zo’n 60 intercedenten. En in voorbereiding daarvan werd ik wat nostalgisch en moest ik denken aan mijn eigen ervaring als uitzendkracht.

In mijn studententijd werkte ik als uitzendkracht in de thuiszorg als alfahulp. Nu – ruim 15 jaar later – wist ik nog steeds de naam van ‘mijn’ intercedent. Haar bijdrage is belangrijk geweest voor mijn ervaring, niet alleen met het betreffende uitzendbureau maar met de hele uitzendbranche. Een branche waarin ik nu zelf al meer dan 10 jaar actief in ben.

Weet dus dat je als intercedent een belangrijke ambassadeur bent! Als ik destijds een andere ervaring had opgedaan met uitzendwerk, had ik wellicht niet voor het werk in de branche gekozen...

Wanneer maak je echt het verschil?
Waarom wist ik haar naam nog? Wat maakte dat ik zo goed terugkijk naar die tijd? Mijn conclusie: onder andere het persoonlijke contact. Haar betrokkenheid als ik op vrijdag mijn urenbriefje kwam inleveren. Ze vroeg altijd hoe het die week was gegaan. Mede daardoor vond ik het werken zo leuk en heb ik heel lang als uitzendkracht gewerkt.

De meeste winst valt te behalen in een goede relatie. Het goede gesprek waar wij bij Doorzaam graag de nadruk op leggen. Het persoonlijke contact. Weet je wat iemand nodig heeft? Wat iemand belangrijk vindt? Waar iemand tegen aan loopt? Het voorkomt dat je verrast wordt als iemand op een donderdag meldt dat hij maandag niet meer komt. Het voorkomt verzuim. Het voorkomt veel tijd steken in nieuwe werving.

Uitzendkrachten willen net als iedereen leuk en goed werk doen. Ze willen een volwaardig inkomen, zekerheid over voldoende werk en een toekomstperspectief. 

Onder andere door ons aanbod kan je uitzendkrachten ondersteunen bij hun behoeftes. Zowel op het gebied van opleiden en (praktijk)leren als op het gebied van financiële ondersteuning, gezondheid en taalontwikkeling. Wij noemen dit ook wel: het bevorderen van de duurzame inzetbaarheid.

Weten hoe je dit het beste kunt aanpakken of juist borgen binnen je organisatie? Kijk dan eens naar onze nieuwe leerlijnen. Het persoonlijke contact zorgt écht voor meer verbinding met je uitzendkracht.

Maak jij daar tijd voor?