Spring naar hoofd-inhoud

Nieuwsbericht

Hoe haal je het meest uit ons aanbod voor je uitzendkrachten

Blog Tamara Burgering - Van der Wulp.
De uitzendbranche is volop in beweging. Denk bijvoorbeeld aan de arbeidsmarktkrapte, groeiende groep arbeidsmigranten en vluchtelingen maar ook veranderingen zoals robotisering.

Dit alles heeft ervoor gezorgd dat duurzame inzetbaarheid hoog op de agenda staat bij bijna alle bedrijven. Maar hoe pak je dit aan? Waar begin je?

Duurzame inzetbaarheid (DI) is een breed begrip. Om dit in je organisatie te borgen en uit te voeren kun je beginnen met één onderdeel, of je pakt meteen meerdere onderdelen van DI aan. Om hier een vliegende start of een volgende stap in te zetten bieden we een breed palet aan producten, diensten en budgetten aan.


Ons aanbod
Wij bieden op regelmatige basis én op korte termijn (tijdelijke) tools en/ of tegemoetkomingen aan die aansluiten op de behoefte die er ligt. En dus is ook ons dienstenpalet groeiend en breed zodat we in de verschillende behoeften kunnen voorzien en ondersteunen. We hebben tools en tegemoetkomingen voor scholing, financiën, veiligheid maar ook voor mentale gezondheid.

Zo hebben wij dit jaar drie tijdvakken waarin je de welbekende en populaire Scholingsvouchers kunt afnemen in plaats van twee tijdvakken. En naast de Scholingsvouchers zijn we dit jaar ook doorgegaan met het Persoonlijk Kansberoepbudget wat in het laatste jaar enorm goed is ingezet door de uitzendbranche.
 

Nieuw in ons aanbod
En om het nog breder te trekken hebben we dit jaar ook het Nederlands Taalbudget geïntroduceerd omdat we zien dat de groep uitzendkrachten die het basis Nederlands nog niet goed onder de knie heeft groot is. Denk aan arbeidsmigranten, vluchtelingen maar ook aan laaggeletterden. Deze laatste groep is ook groeiende en dus hebben we besloten in verband met de veiligheid op de werkvloer om het Nederlands Taalbudget te introduceren.

Enthousiaste aanvragen
De vraag naar deze tools en tegemoetkomingen is groot en dat vinden wij fantastisch om te zien. Alleen waar het vaak blijft liggen in het proces is de stap ‘declareren’. Wij merken dat het declareren en dus het afronden van het proces blijft liggen, bij meerdere tegemoetkomingen. Doodzonde natuurlijk. Bij ons rijst dan de vraag: hoe kan dit?

Communicatie
We realiseren ons goed dat elke aanvraag werk betekent voor jullie. Extra administratieve handelingen en of gesprekken met je uitzendkracht. Maar het is ook zonde dat diverse budgetten niet gedeclareerd worden. Want achter elk niet-gedeclareerde budget zit een uitzendkracht. Wat kunnen we hier samen aan doen?

Communicatie is daarin belangrijk. Voor ons is de communicatie met en naar de uitzendorganisaties belangrijk. Wanneer we merken dat de deadlines naderen van de declaratieperiode doen we er alles aan om dit tijdig aan te geven middels door bijvoorbeeld directe mailingen te sturen aan de betreffende partij.

Hoe zie jij dit? Vind jij dat het declareren anders kan? Wat kunnen wij hierin betekenen? Laat je het me weten?